Четвер, 16.05.2024, 06:49
Сайт психолога Лазурко Мар'яни Михайлівни
Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
Моя програма
Погода
Погода у Глибокій
Афоризми
Наше опитування
Що Вам приносить радість у житті?
Всього відповідей: 279
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Лютий » 19 » Публічні виступи - 10 помилок починаючого оратора...
03:02
Публічні виступи - 10 помилок починаючого оратора...
Перш ніж приступити до осягнення секретів ораторської майстерності, ви повинні навчитися уникати поширених помилок. Фахівці в галузі комунікативних технологій проаналізували і порівняли поведінку дилетантів та професійних ораторів. Використовуйте їх поради на практиці , і ви помітите , як росте ваша впевненість і самоконтроль під час публічних виступів.

Помилка 1 : Невідповідність

Коли зміст ваших слів розходиться з тоном мови , поставою і мовою тіла , публіка миттєво це помічає. Аудиторія володіє безпомилковим чуттям щодо того , що стосується настрою оратора і його самопочуття. Якщо ви почнете говорити «Здрастуйте , як я радий вас всіх бачити .... » тремтячим непевним голосом , нервово перебираючи пальцями гудзики на костюмі - будьте впевнені , у слухачів моментально з'явиться недовіру і до сказаного вами , і до самого мовця . Тому замість «Я радий ...» - радійте насправді! Робіть все , щоб дійсно відчувати радість , виступаючи перед публікою. Усвідомлено передавайте ваше позитивний настрій слухачам . Це важливо - люди в гарному настрої легше сприймають інформацію , їм хочеться продовжувати контакт. Якщо ж ви не відчуваєте радості , не варто брехати. Краще чесно зізнатися : «Сьогодні великий день , тому я хвилююся ...» Тоді ви принаймні справите враження чесної людини, що говорить правдиві речі .

Помилка 2 : Виправдання

Публіці за великим рахунком все одно , хвилюєтеся ви чи ні , як довго ви готували свою доповідь і який у вас досвід публічних виступів. Тому не потрібно перед нею виправдовуватися в стилі « Я поганий оратор , рідко говорю перед публікою , тому сильно хвилююся і можу виступити невдало ...» Саме так починають свою промову багато дилетанти , намагаючись викликати співчуття і заздалегідь отримати індульгенцію за поганий виступ . Посил , здавалося б , чесний , але він приводить до протилежного результату. Слухачі дивуються: «Навіщо ми сюди прийшли , якщо навіть сам виступаючий визнає , що виступ буде поганим ? ».

Публіка егоїстична. В її центрі уваги стоїть насамперед вона сама . Тому з самого початку виступу на перше місце поставте її , кохану : думки , бажання і почуття вашої аудиторії. Ваша мета - інформувати , мотивувати або розважити публіку. Тому важливо не те , як ви говорите і що при цьому відчуваєте . Важливо , яку інформацію аудиторія при цьому отримує . Потрібно говорити так , щоб більша частина слухачів відчула : ви розумієте їх прагнення і бажання , говорите для них і звертаєтеся до кожного з них персонально . Якщо ви будете діяти саме так , тоді :

а ) набагато більше слухачів , ніж ви думаєте , просто не звернуть увагу на ваше хвилювання або ж поблажливо поставляться до нього , тому що цікавляться насамперед собою і своїми справами.

б) ваше хвилювання випаровується тим швидше , чим більше уваги ви приділяєте іншим людям , а не власним відчуттям.

Помилка 3 . вибачення

Ця помилка схожа на попередню. Початківці оратори люблять вибачатися , пропонуючи зняти з них провину за погану якість доповіді . «Прошу пробачити мене за ... (мій застуджений голос , мій зовнішній вигляд , погана якість слайдів , занадто короткий виступ , занадто довгу промову і т.д. і т.п.) ». Публіка - не священик і не відпустить ваші гріхи. Вибачайтесь тільки за одне - за ваші постійні вибачення. А краще з самого початку уникайте того , за що потрібно буде просити прощення. Якщо дійсно є щось , про що ви шкодуєте , просто скажіть: « Я жалкую ! ». Але найкраще - уміння перетворити недолік в гідність : «У мене сьогодні застуджений голос , тому прошу вас зрушитися і сісти до мене ближче. Таким чином , згуртувавшись ще більше , ми продемонструємо , що ми всі - одна команда, що працює в тісній взаємодії ».

Помилка 4 : Очі і брови

Ви дійсно впевнені , що добре керуєте своєю мімікою ? Більшості новачків тільки здається , що це так. Насправді контролювати міміку непідготовленій людині нелегко. Лицьовими м'язами важко керувати без тренування , а загадково - спокусливий погляд і широко розкриті від страху очі розділяють усього пара міліметрів , кардинально змінюють сприйняття .

Психологічні дослідження показали , що області очей оратора публіка приділяє в 10-15 разів більше уваги, ніж будь-який інший частини обличчя. Брови - головний елемент вашої міміки , вони не тільки вказують на емоції , а й управляють ними . Високо підняті брови - ознака невпевненості і некомпетентності. Звертайте увагу на свої очі і брови. Якщо вони будуть говорити те ж , що і ваші слова , публіка вас полюбить . Усміхнені очі і прямі брови - це якраз те , що потрібно. Слухати вас приємно , публіка впевнена у вашій компетентності . Потренуйтеся перед дзеркалом , запишіть власний виступ на відео і проаналізуйте його .

Помилка 5 : Підбір слів.

Ми чуємо і розуміємо окремі слова перш , ніж розуміємо все пропозицію цілком. Тому на значення окремих слів ми реагуємо швидше і менш усвідомлено , ніж на значення пропозицій. До того ж , негативні частинки сприймаються пізніше , ніж інші слова , а часто взагалі не сприймаються. Тому постійне використання таких конструкцій як « ... не принесе збитків» , « ... не погано» , « ... не боїмося докладати зусилля» , « ... не хочу викликати у вас нудьгу довгими статистичними викладками » викликають у слухача ефект , протилежний очікуванням оратора.

Пам'ятайте: слова - це картинки в голові! Недарма в давнину вчителя риторики говорили своїм учням: «Розкажи мені так , щоб я це побачив ! ». Слова повинні створювати потрібну вам картинку в голові слухачів. Тому використовуйте тільки ті слова , які підкріплюють бажану мету . Нехай до вух слухачів долітає лише те , що повинно туди потрапити. Якщо ви хочете створити позитивний настрій , тоді замість «це не погано» , скажіть « це добре» . Створюйте позитивний настрій позитивними словами - адже від настрою публіки залежить дуже багато !

Помилка 6 : Відсутність гумору

Всім студентам відомі лектори - зануди . «Вплив зовнішнього об'єкта пов'язано , по-перше , з прогресуючою емансипацією когнітивних функцій від примітивних афективних структур , по-друге , з диференціацією самих афективних структур , їх автономізацією від базальних потягів ...» , - бубонить такий викладач биту годину , не помічаючи , що у слухачів давно вже закипіли мізки і вони повністю втратили нитку розповіді .

Краще інформативної мови - тільки цікава мова ! Додайте в свою серйозну мова посмішку , розбавте жартами , розкажіть забавну історію. Людям потрібно періодично відпочивати. Вдячна публіка відповість вам прихильністю і увагою. Можна посміятися і над собою , якщо ви допустили якусь помилку - слухачі сприймуть це як ознаку вашої впевненості в собі і почуття власної гідності.

Зрозуміло, ніхто не вимагає від вас , щоб ви розповідали анекдоти на траурному мітингу . Але багато тем занадто важливі, щоб сприймати їх серйозно. Сміх - це цілюща середу для роботи мозку. Висококласні педагоги знають , що гумор і гарний настрій тільки додають бажання вчитися і роблять процес більш ефективним. Сміх допомагає розслабитися і призводить до утворення в мозку такої хімічної середовища , в якій краще відбувається сприйняття нової інформації - це доведено нейропсихологами .

Помилка 7 : всезнайства

Ще гірше невпевнених і непідготовлених ораторів - оратори пихаті і надуті , полопані від усвідомлення власної важливості . Вони завжди вважають себе розумнішими аудиторії , до якої звертаються . Викиньте з голови оману , що ви знаєте більше , ніж всі інші разом узяті. Навіть якщо ви добре обізнані в темі виступу , в окремих напрямках слухачі можуть знати набагато більше вас . Не вважайте аудиторію дурніші вас інакше вам відплатять тією ж монетою. Пихатість і усезнайство можуть зіграти з вами дуже злий жарт. Так , одного разу всіма нелюбимого лектору з історії філософії студент -психолог прилюдно поставив каверзне питання: як слід ставитися до філософа Воллесу ? Викладач , злякавшись , що його зловлять на нестачі ерудиції , довго і переконливо роз'яснював затамувавши дух аудиторії помилки цього філософа , відмінного студентами напередодні лекції .

Щоб не потрапити в смішне становище , достатньо було просто відповісти: «Ні , цей автор мені не знайомий. Якщо ви вважаєте , що його вчення підходить до нашої теми , прошу розповісти про нього в кількох словах » . Відкрито признався у своєму знання або незнання , ви завойовуєте ще більшу симпатію аудиторії. Підключайте слухачів з новою інформацією до доповіді , вмійте оцінити їх знання. Цим ви вб'єте відразу декількох зайців: продемонструєте повагу до учасників і внесете пожвавлення в власний виступ , доповніть і збагатите його . Ви повинні бути вдячні аудиторії за активну участь , адже це , як мінімум , ознака інтересу до вашого виступу .

Помилка 8 : Метушливість

Відволікаючись від страху перед публікою , початківець оратор може квапливо ходити від стіни до стіни туди-сюди , немов маятник , проробляти метушливі маніпуляції з предметами ( відкривати-закривати кришку кафедри , постійно вертіти олівець в руках і т.п.) і робити інші непотрібні руху . У підсумку публіка починає стежити за його переміщеннями і перестає стежити за темою виступу . По тому , як рухається доповідач , легко зрозуміти , наскільки він упевнений у собі. Постійне « ходіння » під час публічного виступу не випадково. Воно видає бажання невпевненого в собі оратора втекти. Саме так воно і сприймається аудиторією. Цим горе- ораторам так і хочеться дати пораду строго по Архімеду : «Знайдіть ж, нарешті , точку опори ! »

Знайдіть відповідне місце і займіть позицію , « пустіть коріння» . Ви можете сидіти або стояти - це залежить від тривалості публічного виступу , особливостей приміщення і проч. факторів. Головне , щоб зі свого місця ви могли встановити зоровий контакт з усією аудиторією. Не варто « обкопуватися » на одному місці. Оратор , постійно ховається за кафедрою і виходить лише наприкінці публічного виступу - теж не кращий варіант. Переміщайтеся , але переміщайтеся усвідомлено , контролюючи простір. Різні частини доповіді маркіруйте зміною позиції. Цим ви поліпшите сприйняття інформації та полегшите її запам'ятовування . Наприклад , ви міняєте позицію при переході від введення до основної частини виступу , при виділенні його ключових частин , а потім при переході до ув'язнення. Коли закінчуєте доповідь і починаєте відповідати на запитання слухачів , ви знову спокійно і неквапливо переміщаєтеся в просторі в наступну точку і т.п. Таким чином ви орієнтуєте слухачів в структурі вашого публічного виступу і вселяєте в них впевненість.

Помилка 9 : Монотонність

Ніщо не втомлює так , як доповідь на цікаву тему , читаний нудним монотонним голосом . Такі публічні виступи те саме китайської катуванню краплями води : вода монотонно Капа тім'ячко катованого і поступово доводить його до божевілля. Всі слова зливаються в одноманітний потік і за тональністю мови не можна зрозуміти , де закінчується одне речення і починається інше. Монотонно бубонить зануди швидко викликають роздратування і втому аудиторії , слухачі ледве стримуються , щоб не почати позіхати. Навпаки , майстерний оратор майстерно володіє своєю промовою . Щоб тримати публіку « в тонусі » він постійно варіює гучність і силу свого голосу , надаючи йому жвавості . Коли хоче викликати напруженість і інтерес , він змовницьки затихає і вимовляє слова трохи повільніше . Говорячи голосніше , він виділяє головне у своєму публічному виступі . Коли потрібно , він додає голосу значущості і драматизму.

Зверніть увагу на звучання своєї мови. Чи ви виділяєте голосом ключові моменти публічного виступу , цитати , твердження? Підвищуєте чи висоту звуку в кінці питання ? Чи змінюється темп мови в залежності від її змісту ? Висловлюйте голосом свої почуття і ви завоюєте публіку ! Ви з'явитеся впевненим , енергійним і захопленим темою людиною.

Помилка 10 : Відсутність пауз

Новачки в ораторському ремеслі панічно бояться пауз , що неминуче виникають під час публічного виступу. Як правило вони поспішають заповнити їх різної словесної нісенітницею і словами- паразитами ( « Ееее ... Значить так ... Ееее ... Ну , що ще сказати ... Ееее ... »). У результаті публіка думає: « Ееее ... Ну нічого собі ! Коли ж він закінчить мукати ? » Хтось починає рахувати, скільки разів ви скажете « Ееее .. » , Хтось занурюється у свої думки і починає дивитися у вікно не звертаючи на вас уваги , решта мучаться і вважають хвилини до кінця лекції .

Корисно пам'ятати рада блискучої Джулії Ламберт з моемовского «Театру »: « Головне - це вміння тримати паузу , краще її не робити , але якщо вже вийшло - тримай її , скільки можеш ». Коли нема чого сказати - краще мовчіть , поки прийдуть потрібні слова. Іноді оратору необхідно час , щоб подумати , звіриться зі своїми записами , або ж просто попити води. А публіці потрібні паузи , щоб осмислити сказане вами. Аси ораторського майстерності використовують паузи цілеспрямовано , щоб отримати зворотній зв'язок від аудиторії. Вони активно користуються інтерпаузамі , під час яких публіка може обміркувати сказане , і нагнітає обстановку інтрапаузамі , коли слухачі повинні передбачити подальший розвиток оповідання . Паузу можна використовувати для встановлення візуального контакту , щоб проконтролювати , чи правильно вас зрозуміли ; для посилення напруги і драматизму ; для порушення цікавості («... а що він скаже далі? » ) І для багато чого іншого . Тому не бійтеся робити паузи. Зазвичай публіка сприймає їх тривалість набагато коротше , ніж це здається самому доповідачу .
Переглядів: 582 | Додав: Maryanka) | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Годинник
Пошук
Мої презентації
Вхід на сайт
Календар
«  Лютий 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728
Календар подій
Святкування
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Архів записів
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz